Euro NCAP nu va face niciodată acest test. Rimac C_Two este mult prea scump pentru a fi sacrificat de către autoritatea în domeniul siguranței. Dar compania croată care produce supercaruri a distrus două astfel de vehicule pentru a vedea cum reacționează acestea la impact.
Sosirea lui Rimac C_Two a fost anunțată în urmă cu doi ani și jumătate la Salonul Auto de la Geneva. De atunci, o echipă de peste 800 de specialiști încă lucrează la dezvoltarea versiunii de serie în Sveta Nedelja din Croația. Echipa a ajuns la faza de testare a siguranței pe care o oferă hypercar-ul.
Această etapă presupune distrugerea mai multor prototipuri. Testarea internă include verificări de tipul celor reaalizate de Euro NCAP. Astfel, pe listă se regăsește și impactul frontal la o viteză de 56 km/h cu o barieră rigidă. Această testare a demonstrat că modelul este foarte sigur. Cabina nu a prezentat deformări în urma impactului, iar forțele aplicate asupra manechinilor aflați la bord au fost reduse. Rămâne de văzut însă, cine va merge cu 56 km/h cu acest hypercar.
Rimac C_Two va intra în producție anul viitor. Acesta este pus în mișcare de patru motoare electrice, câte unu pe fiecare roată. Acestea dezvoltă împreună 1.914 cai putere și un cuplu maxim de 2.300 Nm și care îi asigură tracțiune integrală.
C_Two accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 1,97 secunde și are nevoie de 11,8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 300 km/h. Viteza maximă este limitată electronic la 412 km/h. Bateria cu o capacitate de 120 kWh îi asigură o autonomie de până la 550 de kilometri în ciclul de testare WLTP.
Programul de testare la impact a demarat în anul 2019, după ani întregi de simulări. Procedurile de simulare a impactului implica materiale și componente. Anul trecut a avut loc prima serie de teste de impact fizice cu un vehicul.
Croații spun că au creat fiecare element al mașinii pentru a maximiza cantitatea de energie absorbită de structură, reducând astfel, la minimum, energia degajată în cabină.
În total, nu mai puțin de 11 prototipuri vor fi distruse pe parcursul testelor, în vederea finalizării procedurii de omologare a modelului. Primul a avut loc luna trecută. Doar așa modelul va primi aprobarea pentru a intra pe piața globală. Surse neoficiale susțin că mașina în versiune de serie ar putea avea un preț de pornire de 2 milioane de euro. Cu siguranță, prototipurile au costuri de realizare mult mai mici. Dar cu siguranță, aceste teste de impact îi costă pe cei de la Rimac peste 11 milioane de euro!!